کرسی آزاد اندیشی با موضوعیت «اشتغال زنان از نظر اسلام آری یا نه ؟ »
در مورخ 92/2/8کرسی آزاد اندیشی با موضوع اشتغال زنان از دیدگاه اسلام آری یا نه ؟ با حضور طلاب سطح 2 و سطح 3 و همچنین فارغ التحصیلان این مدرسه برگزار شد
در این مراسم خانم لطیفی حسینی به عنوان استاد بحث کننده ، خانم یوسفی به عنوان استاد داور و خانم شکریان به عنوان استاد منتقد حضور داشتند
که بطور کلی نتایج بحث به شرح زیر می باشد
کار زنان در دو عرصه خصوصی(منزل) و عمومی(اجتماع) می باشد که مورد اختلاف در جنبه عمومی می باشد
با توجه به آیات وروایات از نظر اسلام اشتغال بانوان جایز دانسته و مخالفتی با آن نشده است . به عنوان مثال دختران شعیب تا زمانی که حضرت موسی نبود به کار مشغول بودند یا حضرت خدیجه تا زمانی که رسول الله در کنار ایشان نبود تجارت می کرد
اما موضوعی که از نطر اسلام مورد اهمیت است اینست که چه شغلی مناسب با زن است؟
کار بیرون مقدم است یا خانه؟
در بحث اهم و مهم باید اهم یعنی خانواده را مد نظر بگیریم
از نظر استاد شکریان در اصل مطلب مخالفتی نیست ، جواز آن دراسلام مشخص شده است حتی بعضی مشاغل ضرورت دارد که خانمها برعهده بگیرند
مثل مسائل درمانی بانوان یا خیاطی بانوان و… منتهی مسئله مهم اینست که اشتغال به چه نیتی باشد؟ سروکار داشتن با اجتماع آیا مستلزم اشتغال است ؟
از نظر ایشان در متن جامعه بودن قطعا لازمه اش شاغل بودن نیست
و اما آسیب های کسب در آمدبرای زنان
زن دستش در جیب خودش است و دیگر محتاج شوهرش نیست. زندگی نباید صحنه رقابت بین زن و مرد شود . نباید اقتدار مرد لطمه بخورد
همان ساعات شغلی مرد برای زن هم می باشد در صورتی که زن و مرد از نظر روانشناختی با هم فرق دارند
محیط های بیرون از خانه خصوصا محیطهای اختلاط زن و مرد باعث سردی در روابط همسران می شود
عدم باروری:مشکل تولد و نگهداری فرزندان در زنان شاغل
خستگی زیاد و استرس
پر شدن پست های مشاغل توسط زنان و کمبود شغل برای مردان در نتیجه بالا رفتن سن ازدواج
امام خامنه ای: اسلام با ورود یک زن مخالف نیست .اما یک زن باید بداند کس دیگری نیست که کارش را انجام دهد؟در مورد نا محرم حریمها را رعایت کند